oligofrénpedagógia-logopédia szakos gyógypedagógiai tanár
Szakvizsgafejlesztőpedagógus
Egyéb végzettségMeixner - diagnosztika és a megkésett beszédfejlődés és a fejlődéses dysphasia terápiája, Beszédészlelés és beszédmegértés diagnosztikája és terápiája (GMP), Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata és Terápiája, Dadogás és orrhangzós beszéd kezelése 3 éves kortól felnőtt korig.
A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán végeztem Budapesten, oligophrénpedagógia- logopédia szakos gyógypedagógusként. A pedagógiai szemléletem alapjait főként Meixner Ildikónak köszönhetem. Az elmúlt évtizedek során változatos szakmai tapasztalatra tettem szert, fontosnak tartom ismereteimet folyamatosan bővíteni, frissíteni. Tagintézmény-igazgatóként azt vallom, hogy felelősségteljes szakmai munkát végezni, sikereket elérni csak összefogással és egymás tiszteletével, támogatásával tudunk.
Mottó:„Boldogságunk vagy boldogtalanságunk sokkal inkább függ attól, hogy mi van bennünk, mint attól, hogy mi van körülöttünk.” (Kosztolányi Dezső)
gyógypedagógiai asszisztens
2009-től az Értelmi Fogyatékosok Otthonában dolgoztam, mint segítő, majd foglalkoztatási koordinátor. 2010-ben végeztem, mint gyógypedagógiai asszisztens. Célom mindig az volt, hogy olyan helyen dolgozzak, ahol gyermekekkel vagyok körülvéve, ez most sikerült itt a Vas Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Körmendi Tagintézményénél.
Mottó"Az apró örömök olyanok, mint az útszéli kis virágok, csak azok találnak rájuk, akik igazán keresik őket." (Goethe)
viselkedéselemző, okleveles pszichológus - iskolapszichológia és tanácsadás szakirány
Szakvizsga(folyamatban)
A pszichológia tanulmányaimat Szegeden kezdtem meg, ahol végül 2019-ben viselkedéselemző diplomát szereztem. A mesterképzést, Budapesten, az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végeztem, iskolapszichológia és tanácsadás szakirányon. Ekkora már bizonyossá vált bennem, hogy mindenképpen gyerekekkel és serdülőkkel szeretnék foglalkozni a munkám során. 2021-ben diplomáztam okleveles pszichológusként. A tanulmányaim mellett lehetőségem volt nyaranta gyerek és ifjúsági táborokban résztvenni, csoportot vezetni, ahol nap mint nap beleláthattam abba, hogy milyen dolgok foglalkoztatják őket, milyen problémákkal, kihívásokkal kell megküzdeniük, ami még közelebb vitt ehhez a korosztályhoz.
Mottó"A gyereknevelés és tanítás során az a legfontosabb, hogy egy gyerek mindig tudja, akkor is szeretik őt, ha nem tökéletes, és hogy ezen képes javítani. Ez olyan bizalom a felnőtt részéről, amit minden korú gyerek megérez. Hogy hisznek benne. Tévedhet és hibázhat. Nem kell tökéletesnek lennie. A világ sem az." (Tari Annamária)
óvodapedagógus, logopédia szakos gyógypedagógiai tanár
Szakvizsgadrámatanár
Egyéb végzettséghátrányos helyzetűek segítője, autizmus - tanfolyam, tánc - és mozgásművészet, szaktanácsadó, A diszlexia megelőzése - az értő olvasás előkészítése 6-10 éves korban; A nyelvlökéses nyelés elméleti háttere és gyakorlatorientált terápiája, Olvasási akadálymentesítés. hangmasszőr” és “ játék a hangtálakkal gyermekfoglalkozásokhoz
Pedagógiai pályámat 1999-ben egy falusi óvodában kezdtem a Vas Megyei Gasztonyban képesítés nélküli óvónőként. Óvodapedagógusként erős késztetést éreztem további szakirányok megszerzésére. Ennek a hajtóerőnek volt köszönhető drámapedagógus, majd gyógypedagógus végzettségem. 2004-ben kezdtem dolgozni logopédusként a Vas Megyei Pedagógiai Intézetnél, 2005-től a korai fejlesztésben dolgoztam az Aranyhíd Nevelési-Oktatási és Integrációs Központban. Ezzel egy időben felkérést kaptam a Nyugat-Magyarországi Egyetem Színész II. szakán beszédtechnika tantárgy tanítására. 2007-ben szakvizsgáztam. 2013 január elsejétől az újjáalakult Vas Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szombathelyi Tagintézményében, 2015 szeptemberétől pedig a Körmendi Tagintézményében dolgozom. Pedagógiai munkámat szakmai pályafutásom sokrétűségének köszönhetően komplex látásmód jellemzi.
Mottó"Minden gondolatunk, minden tervünk azt célozza: hogyan lehetne benneteket vidámabbá, életrevalóbbá, műveltebbé, derekabbá tenni." (Karácsony Sándor)
Pécsi Tudományegyetem, Egészségtudományi Kar, Gyógytornász
Pécsi Tudományegyetem, Szent-Györgyi Albert Egészségügyi technikum és
Szakképző Iskola, Okleveles Általános Ápoló
Mckenzie „A” Derék-és kisugárzó fájdalommal jelentkező betegek vizsgálatában és kezelésében, Evidence Based Medicine medencefenék fizioterápiája (inkontinencia kezelése), SMR(self myofascial release) mozgásszervi rehabilitáció területén ,segítségével növelhető az ízületek mozgástartománya,csökkennek az izom és ízületi panaszok, Flossing terápia: mobilitás növelése, fájdalomcsillapítás, ízületi gyulladásos folyamatok lezajlódásának felgyorsítása illetve a propriocepcio javítása, Terrier féle lágyrész mobilizáció, Izomtónus normalizálása, lazítása, ezáltal a fájdalom csillapítása, valamint a mozgástartomány növelése, Medical Taping Concept és Kinesio Tape Alkalmazása, mint kiegészítő módszer a mozgásszervi problémáknál. Segítségével erősítő, korrigáló vagy regeneráló hatást lehet vele elérni. , A krónikus kismedencei fájdalom kezelése nőkben , Neuro-szenzomotoros gyermekvizsgálat interdiszciplináris modellje alapképzés
2006-óta gyógytornászként tevékenykedem. Eddigi munkáim több területet érintettek. Foglalkoztam értelmileg akadályozott emberek mozgásterápiájával. Az otthonápolás keretein belül számos klinikai területről rehabilitáltam betegeket. A terápia fontos elemének tekintem az alapos mozgásvizsgálatot és a probléma orientált egyénre szabott gyógytornát. Nagy hangsúlyt fektetek a preventív gyógytorna fontosságára. 2022 augusztusától Vas Megyei Szakszolgálat Körmendi Tagintézményében végzek korai fejlesztést/gyógytornát, megkésett illetve eltérő mozgásfejlődésű gyermekek számára. Rendszeresen részt veszek szakmai továbbképzéseken, kongresszusokon, konszenzusokon, szakmai napokon. Több speciális terápiát is elsajátítottam és a gyakorlatban alkalmazom.
Mottó„Ha van cél, vezet oda út is.”
gyógypedagógus - logopédia szakirány
Egyéb végzettségSzól - e? vizsgálóeljárás, Mozgásprogram eltérő fejlődésmenetű 0-8 éves korosztály számára, mesezene olvasás-írástanulást elősegítő terápiás módszer
2010 nyarán végeztem a Kaposvári Egyetem Pedagógiai Karán gyógypedagógusként, logopédiai szakirányon. 2010 októberétől Körmenden dolgozom logopédusként. Munkám során célom, a beszédhibák megelőzésével, szűrésével, korrekciójával az ép beszéd létrehozása, hogy a személyiség töretlenül fejlődjön. Az artikulációs mozgásügyesítés, az auditív észlelés és differenciálás, a téri orientáció, az olvasás-írás technika, a kombinációs készségek, a szerialitás, a szintetizálás-analizálás, a verbális- auditív- vizuális emlékezet, a szövegértés komplex fejlesztésével egy egészséges személyiség kialakítása, valamint az egyén felzárkóztatása a társadalmi normáknak megfelelően. Úgy vélem nagyon fontos, hogy tanításfilozófiámat áthassák azok a pozitív személyiségvonások, melyek nélkül nem tudnék megfelelő minőségű munkát végezni.
Mottó„Az Isten nem egyszerre teremtette a világot, hanem hat nap alatt. Mire int ez bennünket? Elsősorban arra, hogy amit csinálunk, annak tervszerűnek kell lennie, azt fokozatosan, építkezve, megfontoltan kell végrehajtanunk. De leginkább arra tanít, hogy ne legyünk mohók, mert a világot csak lassan megismerve és küzdelem árán vehetjük birtokba.”
tanító, gyógypedagógus - tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirány, nyelv - és beszédfejlesztő pedagógus
Szakvizsgafejlesztőpedagógus
Egyéb végzettségDyscalculia, szenzoros integrációs terápia diagnosztika és terápia, Felkészítés a szenzoros feldolgozás rendellenességeinek szűrésére, FSA személyek kommunikációs segítője, Fejlődésneurológia a gyakorlatban, Mozgásprogram eltérő fejlődésmenetű 0-8 éves korosztály számára, ADHD pedagógus szemmel, Gyermekút kora gyermekkori intervenciós ellátórendszerben
1993 óta foglalkozok sajátos nevelési igényű gyermekekkel. Alsó tagozatos, tanulásban akadályozott gyermekeket tanítottam tizenhárom évig. 2007-től a gyógypedagógiai tanácsadás korai fejlesztés és gondozás szakterületén láttam el a különböző okokból eltérően fejlődő kisgyermekeket. Mára a pedagógiai szakszolgálat három szakellátásában tevékenykedek. Azok a szülők, akik gondjaimra bízzák gyermeküket megtisztelnek bizalmukkal, amit igyekszem szakmai tudásommal erősíteni. A gyógypedagógiai szemléleten alapuló fejlesztés során munkám része a mozgásba, fejlesztő játékokba ágyazott érzékelési, észlelési, kognitív funkciók terápiája, az egyéni fejlesztési utak gondozása.
Mottó„ A nevelés nem csak elveken és okos taktikán múlik, mert elsősorban a lényünkkel nevelünk. A nevelés: titkos metakommunikáció. Ami jó benned és tiszta, és ami rossz és koszos, továbbadod. A gyermek remegi félelmeidet, aggódja az aggodalmaidat - de éli a nyugalmadat és derűdet is - ha valódi.” (Müller Péter)
magyar-ének-zene szakos tanár, kisgyermeknevelő, gyógypedagógus - logopédia szakirány
Szakvizsgafejlesztőpedagógus
Egyéb végzettségMeixner - diagnosztika, Szól - e? tanfolyam, Beszédészlelés és beszédmegértés diagnosztikája és terápiája (GMP),
Pedagógus családból származom. Több, mint tíz évet tanítottam magyar, ének-zene szakos tanárként, majd bölcsődében is követhettem, segítettem a kisgyermekek fejlődését. A 2017-18-as tanévtől az ötödik évet töltöm logopédusként a VMPSZ Körmendi Tagintézményénél. Tanulmányaim, tapasztalatom alapján arra törekszem, hogy több irányból támogassam, segítsem a gyermekek fejlődését.
Mottó"Az embernek hinnie kell abban, hogy bizonyos dologhoz tehetsége van és ezt a valamit el kell érnie kerüljön bármibe" (Madam Curie)
közgazdász, viselkedéselemző, okleveles pszichológus tanácsadás - és iskolapszichológus szakirány
Szakvizsgaklinikai szakpszichológus
Egyéb végzettségcsalád - és párterápia, realáxió, autogrén - tréning, diák, gyermek, várandós relaxáció
Körmendi Tagintézmény csapatát erősítem. Már az egyetemi évek alatt elkezdtem módszerspecifikus és egyéb képzéseket. Tanultam autogén tréninget, család- és párterápiát, rajzelemzést. Emellett önismeretet is szereztem. Fontosnak tartom, hogy ismereteimet folyamatosan bővítsem, tudásom minél sokrétűbb legyen, ezért folyamatosan továbbképzem magam. Jelenleg a Pécsi Tudományegyetem klinikai és mentálhigiénés gyermek szakpszichológia szakára járok, illetve a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület szimbólumterápiás módszerspecifikus képzésén veszek részt. Munkám során arra törekszem, hogy a megnevezett problémával való sikeres szembenézést segítsem, a felmerült kérdések kielégítő megválaszolását támogassam. Azoknak a gyerekeknek, serdülőknek, szülőknek szeretnék segítséget nyújtani, akik úgy érzik, hogy tanácstalanok, nem találják egyedül a problémáktól elvezető utat.
„A pszichológus nem akkor működik jól, ha a pici dolgokban veszi le az emberek válláról a felelősség terhét, hanem akkor, ha a nagy dolgokban, a hosszan tartó konfliktushelyzetekben segít.” (Pléh Csaba)
gyógypedagógus - tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirány
Mottó2023-ban végeztem a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karán, mint tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányú gyógypedagógus. Fiatal szakemberként legfőbb célom vegyíteni azokat a módszereket, amik a fejlesztések alapját képezik, az új, modern megközelítésekkel. Munkám nagy részét az egyéni és kiscsoportos fejlesztő foglalkozások teszik ki, amelyek során az óvodás gyermekek iskolára való felkészítését koordinálom játékpedagógiai szemlélettel. Az óvodás korosztályon kívül gyógypedagógiai fejlesztéseket tartok a 3 év alatti korosztály, és az általános iskolás korosztály számára is. A komplex fejlesztés érdekében igyekszem az állandó megújulásra, új módszerek megismerésére.
„Minden gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben. Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül. Miért is hasonlítanád össze őket? Mindegyik más. Mindegyik különleges. Mindegyik gyönyörű.” (ISMERETLEN SZERZŐ)
gyógypedagógus - tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirány
2023 júniusában végeztem gyógypedagógusként, tanulásban akadályozott szakirányon. 2023 augusztusától a Vas Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Körmendi Tagintézményében tevékenykedem. Mindig is tudtam, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni, illetve segíteni szeretnék az embereknek. Gyógypedagógusként célom, hogy a folyamatosan bővülő szakmai tudásommal segítsem az eltérő fejlődésű gyermekek ellátását. Emellett a gyermek fejlődésének érdekében, fontosnak tartom a szülőkkel való megfelelő kommunikáció kialakítását, ezáltal kölcsönösen segíthetjük egymást, az eredményes fejlődés érdekében.
Mottó„A gyermeket tiszteletben kell fogadni, szeretetben kell nevelni és szabadságban kell elbocsátani.” (Rudolf Steiner)
Tanácsadós szakpszichológus
Egyéb végzettségAutogén tréning gyakorlatvezető szakképesítés
2010-ben szereztem meg az alapdiplomámat a Pécsi Tudományegyetemen, majd 2014-ben Tanácsadós szakpszichológus vizsgát tettem az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán. 2020-ban Autogén tréning gyakorlatvezető szakképesítést szereztem. Célom a gyermekek és családok egyéni és rendszerszinten történő segítése, hogy boldog, kiegyensúlyozott gyermekből boldog, kiegyensúlyozott felnőtté, majd idővel szülővé válhassanak.
Mottó„Csak boldog gyermekből lehet boldog felnőtt, s csak ezekből lehet boldog ország.” (Kodály Zoltán)
viselkedéselemző, okleveles pszichológus - fejlődés- és klinikai gyermekpszichológia szakirány
SzakvizsgaKlinikai szakpszichológus (folyamatban)
Már középiskolában tudtam, hogy gyerekekkel szeretnék majd foglalkozni és mivel nagyon érdekelt a pszichológia is, úgy gondoltam, hogy összekötöm a kettőt. Pszichológiai tanulmányaimat a Pécsi Tudományegyetemen végeztem és az egyetemi évek alatt, hogy minél több tapasztalatot szerezzek, önkénteskedtem olyan szervezeteknél, ahol foglalkoztam krónikus betegséggel elő, és hátrányos helyzetű fiatalokkal. Emellett szívesen vettem részt különböző szakmai rendezvények szervezésében és lebonyolításában. Azóta is igyekszem bővíteni szakmai ismereteimet és eszköztáramat, hogy minél hatékonyabban tudjak segíteni a hozzám forduló családoknak.
Mottó„Amit a cél elérésével kapunk, közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük.” (Zig Ziglar)
gyógypedagógus - logopédia szakirányon
Egyéb végzettségBeszédészlelés és beszédmegértés diagnosztikája és terápiája (GMP) SZÓL-E? Diagnosztika, Mesezene olvasás-írástanulást elősegítő terápiás módszer
2019 nyarán végeztem a győri Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Karán gyógypedagógusként, logopédiai szakirányon. Az egyetem elvégzése után 1 évig a Vas Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szombathelyi Tagintézményében dolgoztam logopédusként, 2020. szeptemberétől pedig a Körmendi Tagintézmény tagjaként tevékenykedem. Gyerekkorom óta fontos számomra a sport, a kézilabda. A körmendi egyesületnél utánpótlásedzőként és a felnőtt csapat edzőjeként is dolgozom az aktív játékostevékenység mellett.
Mottó"Csinálj ma valami olyat, amit a jövőbeli önmagad megköszön majd"